fbpx
Головна > Блог > Дизайн року в умовах невизначеності > 1/ Контроль контенту

1/ Контроль контенту

Чуєш, ну тут яка справа, перед тим як сісти і скласти свої цілі на наступний рік у мене є до тебе запитання, а звідки ти візмеш час на реалізацію?

Може ти ще не до кінця в осознанці, але глянь на свій екранний час і я можу сказати, що там нормально так годин проведених за екраном смартфона.

Правда?

Як би там не було, а медіа сфера нормально впливає на наше життя. Ми буквально живемо в контенті (сумно сміється).

Я не буду закликати тебе відмовитись від телефона або ноута, ну бо це брєд. В 2024 році, це приблизно так виглядає, як я б вам сказав “Припини їсти” — нема сенсу.

Якщо перекласти на метафору – то ми живемо під постійним опроміненням яке формує наше бачення світу, впливає на рішення, визначає наші цілі, мотивує або демотивує.

Проблема в тому, що здебільшого, коли ми будуємо свій цифровий простір, то жодних розумних стратегій немає.

Тупо працюють дофамінові або кортизолові сплески і коли вони стаються, ми затримуємось на контенті в стрічці.

Ми споживаємо абсолютно все, що нам пропонують від безглуздого залипання на ролики, що не дають нічого корисного, до контенту, який виїдає мозок і залишає по собі лише шкрябанину на стінах свідомості.

Ми фоловимо друзів, кумедних (чи ні) знайомих, друзів друзів, масу абсолютно непотрібної шляпи — це і є твій “інформаційний простір”.

Із цього “простору” половина викликає тривогу, роздратування, заздрість, чи просто жере наш час безжально.
А середня доза “залипання” на гаджетах — це години, які можна було б використати з більшим толком.

То ж давай ще раз

Як в тебе з контентом в стрічці і чи буде час зайнятись дизайном наступного року і йти до поставлених цілей?

Якщо відповідь так буде, на цьому можемо закінчувати, закривай цей пост, зустрінемось на майстер-класі.

Якщо ні, то думаю виникає питання: “А що робити?”

Інформаційне середовище повинно працювати на нас, підштовхувати до розвитку, надихати, а не перетворювати на оту пацюкову модель: натискай кнопку за цукорок, доки не здохнеш.

Має бути так, щоб кожен твій клік був інвестицією в себе, а не спробою “спіймати хвостик” у нескінченному потоці контенту.

Як це виправити? От тобі конкретна вправа.

Вправа: Переформатування віртуального простору

1. Чистка “розумних” стрічок

Заходиш у свої соцмережі: Інсту, Ютуб, TikTok — і 20-30 хвилин крутиш стрічку.

На кожному відео тиснеш три крапочки й обираєш: “Цікавить” або “Не цікавить”.

Тік-току в мене немає, тому покажу на прикладі reels.

Все, що викликає в тебе тривожність, злить або не дає жодних корисних знань, — має піти нахуй.

Залишай тільки той контент, що реально надихає, заспокоює, допомагає зростати, заспокоїтись тощо.

Дизайн року та виконання цілей має початись з віртуального простору. Спробуй стати садівником, який готує грунт для того, щоб висадити туди насіння.

2. Чистка сторіс

Немає смислу мучити свій мозок спогляданням сторіс людей, які тобі не цікаві, але відписатися ніби незручно.

Є лайфхак: натискаєш три точки в сторіс і ховаєш користувача. Ти наче досі підписаний, але його контент більше не лізтиме тобі в очі. Досить дозволяти чужим нудним життям і дратівливим історіям з’їдати твій час.

3. Чистка підписок

Телеграм-канали, на які ти підписаний, нагадують звалище сміття?
Сотні каналів з тисячами непрочитаних повідомлень, які ти ніколи не відкриваєш.
Навіщо цей віртуальний мотлох?
Залиш ті, які ти реально читаєш і отримуєш користь.
Решту — до побачення.

Якщо канал щодня спамить десятками повідомлень, та ще й пустих, то ти просто витрачаєш свій час і увагу на “інфофастфуд”.

Нащо тобі діарея контенту, якщо можна замість цього читати щось дійсно якісне?

Але ж ти мені скажеш. Я ЧИТАЮ НОВИНИ, бо ми живемо в такий час ЩО Я МАЮ ЗНАТИ.
Окей, дивись яка штука

Коли люди стикаються з надзвичайно стресовою ситуацією, їх вроджена тенденція поведінки полягає в тому, щоб або втекти від небезпеки, або підготуватися до боротьби. Думскролінг може бути одним із кроків підготовки до боротьби.

Е. Елісон Голман, професорка Школи медсестер Сью і Білла Гросса в Університеті Каліфорнії, додає, що надмірне споживання поганих новин пов’язане зі збільшенням стресу.

Давай ще раз, на пальцях. Більшість новинних каналів це хайпожери, які пишуть не новини, а гумку для і так пойобаної психіки українця. Користи нуль буквально.
Дай собі чесно відповідь, а чи не доходять основні новини до тебе поза межами новинних каналів?

Пропоную тобі практику, на 1 місяць буквально відписатись від ВСІХ новинних каналів, окрім офіційного каналу Президента або іншого офіційного джерела.

Коли зробиш усе це, відчуєш, як мозок вдихає на повні груди.

Спочатку прибери завали, а потім подивимося що робити задля того, щоб твої цілі в 2025 році були більш реальними ніж кожен рік до того.

Я думаю що ти будеш в приємному шоці від того, як звичайна чистка цифрового простору вплине на твої думки, настрій і взагалі світосприйняття!

Дай Боже, обняв. До зустрічі в наступній статті.

Якщо ця стаття виявилась корисною, то підписуйтесь на мій Телеграм канал.

Підписуйся все тут!

1 коментар до “1/ Контроль контенту”

Залишити коментар